Beauty Kitchen bloggersevent


Beauty Kitchen bloggersevent

Beauty Kitchen bloggersevent

100% pure, 100% effective, 100% affordable

Dat is waar Beauty Kitchen mee adverteert en mijn aandacht direct te pakken had! Met een moeilijke huid – lees onmogelijk – is het lastig om iets te vinden waar ik geen last van krijg. Zodoende is kokosolie al jaren mijn trouwe vriend. Maar kokosolie blijft toch wat heftig. Gelukkig was daar het bloggersevent van Beauty Kitchen waar eigenaresse Jo-Anne Chidley ons op enthousiaste wijze bekend maakte met haar product. Hierbij een verslag van het Beauty Kitchen bloggersevent!

Flounder

Een van de leukste aspecten van het merk is dan ook ‘Flounder’ Jo zelf. Flounder, geen founder. Want zo zegt ze zelf: Ik ben niet perfect en had het alleen niet gekund! De slogan van Beauty Kitchen is ‘I may not be perfect but at least I’m not fake’. En dat is inderdaad 100% van toepassing.

Beauty Kitchen bloggersevent

Jo studeerde scheikunde en ging daarna als kruiden botanicus aan de slag. Hier komt ook haar liefde voor pure producten vandaan. In 2000 begon ze met Beauty Kitchen vanwege het ontbreken aan eerlijke, pure en betaalbare schoonheidsproducten. Vaak waren producten toch niet zo eerlijk over de natuurlijke herkomst van de ingrediënten. Na een onderzoek onder consumenten bleek dat mensen vaak voor goedkoper gingen als dat vriendelijker voor de portemonnee bleek, hierbij het welzijn van de natuur niet in acht nemend. Jo wilde hier een mogelijkheid voor bieden en een deel plezier toevoegen aan het kopen van je product. Zo vind je in de concept store in Rotterdam een zelfhulp station voor een heerlijke bodyscrub. Ik vond hetzelfde station op het event en momenteel sieren 2 potten het plankje in mijn badkamer.

Het event

We werden welkom geheten bij Meneer Nieges aan het IJ in Amsterdam – fantastische plek om lekker op het terras te zitten overigens – met een drankje en een powerpoint over wat Beauty Kitchen nu precies is. Voor onze neus werd binnen 10 minuten een lippenbalsem gemaakt en daarmee liet Jo-Anne zien wat haar visie is. Toegankelijk, simpel en eerlijk.

100% Natuurlijke ingrediënten

Beauty Kitchen maakt alleen gebruik 100% natuurlijke ingrediënten en dan echt alleen wat je zo uit de natuur kunt halen. Er bestaat geen officiele regelgeving voor het percentage natuurlijke ingrediënten voor een beauty product het label ‘natuurlijk’ mag dragen, zodoende is 1% al voldoende. Beauty Kitchen heeft voor zichzelf een strikte definitie: geen synthetische chemische processen en slecht 1 of 2 natuurlijke – verhitting of afkoeling.

Naast huidvriendelijke olie is er ook één die er in het bijzonder uitspringt en dat is Abyssinian olie – vergelijkbaar met jojoba, maar beter opneembaar en nog net iets vriendelijker voor de huid. Zeer soepel, niet overheersend qua geur en, belangrijker, bijdrager aan de 100% effectiviteit dat het merk na streeft te behalen.

Beauty Kitchen bloggersevent

Maar de liefde voor de natuur gaat verder

De liefde voor de natuur gaat verder met het feit dat alle verpakkingen 100% koolstofneutraal zijn én dat minstens 10% van de jaarlijkse winst wordt gedoneerd aan het Ziwa Rhino Fund dat neushoorns in Oeganda beschermt en de populatie sinds 1997 van 4 naar 15 heeft laten groeien! 22 september is uitgeroepen tot Word Rhino Day en ter ere hiervan verloot Beauty Kitchen 2 fantastische reizen, meer hierover onderaan de pagina.

Zelf-doen-station

Buiten op het terras was een klein parcours voor ons bloggers uitgezet. Het zelf maken en samenstellen van een huidscrub, 60 sec hand scrub, iets met een hometrainer en uitleg over de rest van de producten die Beauty Kitchen in zijn arsenaal heeft.

Beauty Kitchen bloggersevent

Uiteraard haastte ik me naar het ‘zelf-doen-station’, mijn innerlijke kind is nog sterk aanwezig. Het werd een basis van ‘Bursting with skin pampering seaweed’ ofwel zeewier met als scrub een mix van epsom (zuiveringszout) zout en himalaya zout. Deze schud je goed door elkaar en vervolgens kies je een mengeling van olieën uit waarvan je vervolgens 50 ml bij je mengsel doet. Hier is heel slim een extra reservoir van 50 ml onder de flessen voor bedacht welke zichzelf altijd vult en weer leeg loopt wanneer je je scrub to be eronder houdt!

Beauty Kitchen bloggersevent

Handscrub sessie

Hierna zag ik mijn kans schoon om een handscrub sessie van 60 sec te onvangen van Jo. Een heerlijke scrub van suiker, olie en verschillende kruiden. Bijzonder effectief en vanwege de oliebasis altijd voedend voor je huid. Zo is deze heel goed in de winter te gebruiken wanneer het weer zorgt voor een droge huid. Of voor vermoeide handen die wel even een oppepper kunnen gebruiken! Nu is het natuurlijk het leukst wanneer je iemand kunt strikken die even een minuut je handen kan masseren. Mocht deze niet in de buurt zijn is het maken van een wassend gebaar net zo effectief.

De beruchte hometrainer

Dan nu de hometrainer. Voorop de hometrainer was een blender bevestigd en je raad het al. Deze maakte a la minute een Beauty Kitchen product! Het was wederom de scrub met een deel suiker, een deel olie en wat blaadjes munt. Zo simpel kan het zijn. Even flink trappen en daarna een verzachtende behandeling.

Beauty Kitchen bloggersevent

Lot’s of fun!

Al met al was het een zeer geslaagde avond in Amsterdam. En dan heb ik het nog niet eens over de hapjes die pr-bureau MVPR had geregeld voor alle hongerige bloggers.

Na afloop kregen we een goodie-bag met daarin de 60 sec handscrub, een lippenbalsem, de multi inzetbare Handbag Beauty Balm – ook voor piepende scharnieren of droge leren plekjes op de tas – een kilo zak himalaya zout om zelf aan de slag te gaan. En tot slot een potje bloemenhoning van Jo’s eigen bijen!

Zowel het product als de flounder komen vrolijk en eerlijk over en na een paar dagen spelen met mijn goodies ben 100% overtuigd dat dit merk nog maar aan het begin staat van haar glansrijke, liefdevolle carriere.

Beauty Kitchen bloggersevent

Win een Rhino reis!

22 September is door dierenwelzijnsorganisatie Annamaticus uitgeroepen tot World Rhino Day. Die dag staat het welzijn en de neushoorn wereldwijd in de belangstelling. Beauty Kitchen blaast de bijzondere World Rhino Day meer leven in door twee geweldige, onvergetelijke reizen weg te geven!

Op 11 juni is een babyneushoorntje geboren! Het kalfje is nog naamloos. Hiervoor roept Beauty Kitchen op 1 september op Facebook de actie ‘name the rhino competition’ uit. Deelnemers kunnen meedoen door te stemmen op één van de namen voor de neushoorn waarmee zij kans maken op een vijfdaagse reis naar Uganda mét bezoek aan het Ziwa Rhino Sanctuary. De winnaar wordt 22 september bekend gemaakt.

Er is nog een tweede competitie om richting Uganda te trekken. Namelijk 1 waar deelnemers middels een filmpje uit kunnen leggen wat dierenwelzijn voor hen betekent. 30 Januari wordt bekend gemaakt wie naar Uganda mag vertrekken om daar ter plekke een film te maken over dierenwelzijn!

I may not be perfect but at least I’m not fake!

Volgen jullie Eat.Pure.Love al op social media? Het lijkt ons leuk om jullie daar ook te zien!
Facebook | Instagram | Twitter | Pinterest | Youtube | Bloglovin’


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *