Zo ondersteun je jouw lichaam in de herfst

herfst-boswandeling

Hanneke Peeters

4 oktober 2015


Zo ondersteun je jouw lichaam in de herfst

De herfst is een seizoen met grote veranderingen. Van een zomer vol festivals, zonnen op Ibiza en andere leuke gevulde vakantiedagen keren we nu meer naar binnen. ’s Avonds gaan de kaarsjes weer aan en ploffen we op de bank voor het kijken van onze favoriete televisieserie. In de natuur zie je de bomen langzaam hun bladeren verliezen. In ons lichaam gebeurt hetzelfde: in de herfst mogen we laten gaan wat we niet meer nodig hebben. De dikke darm, het orgaan wat in dit seizoen extra aandacht verdient en je helpt met dingen loslaten, ondersteun je het best door kleine hoeveelheden scherpe smaken aan je voeding toe te voegen. Denk hierbij aan knoflook, gember en boerenkool. Zo ondersteun je jouw lichaam in de herfst!

Zo ondersteun je jouw lichaam in de herfst

Carrot cake oatmeal! Een ontbijtje boordevol vezels. Foto credit: SHEKNOWS.COM

Vezels, vezels en nog eens vezels!

Je dikke darm wordt ook heel blij van vezels. Appels (die worden niet voor niets in dit seizoen geplukt!) en wortels zijn hele goede leveranciers van vezels.

Hierbij 3 tips om deze voeding makkelijk toe te voegen aan je dieet.

1. Fruit een klein beetje sesamolie in de pan en voeg kleingesneden knoflook en gember toe. Even fruiten en daarna boerenkool toevoegen. Eet dit als bijgerecht!

2. Rasp wortel en appel en verwarm dit in je favoriete havermout pap. Wat extra kaneel erbij en jouw carrot cake oatmeal is ready!

3. Maak een pompoensoep en voeg na het pureren wat fijngesneden boerenkool toe, nog even verwarmen (1 minuutje) en hoppa de extra boost is binnen!

Liefs Hanneke
Volg mij op Insta voor meer food, body & mind info!

Volgen jullie Eat.Pure.Love al op social media? Het lijkt ons leuk om jullie daar ook te zien!
Facebook | Instagram | Twitter | Pinterest | YouTube | Bloglovin’


Misschien vind je deze artikelen ook leuk!

Last van brandend maagzuur? Bye, bye Rennies!

Last van brandend maagzuur? Bye, bye Rennies!

Maagzuurremmers remmen de productie van maagzuur en geven hierdoor tijdelijk verlichting. Gevalletje: klinkt als een oplossing, maar is het niet. Het probleem bij zuurbranden is namelijk bijna nooit te veel maagzuur, maar juist een tekort aan maagzuur.

2 Reacties

  1. Didi

    Zo die carrotcake pap binnenkort maar eens maken, ziet er goed uit!

    Antwoord

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Gratis e-book met havermout recepten

Sharing is caring! In dit gratis e-book vind je maar liefst 20 heerlijke recepten met havermout. Van lekkere havermoutkoekjes, pindakaas brownies, easy peasy havermout crumble tot hartige havermout kaaskoekjes en havermout crackers. Enjoy the good food!

You did it!

Pin It on Pinterest

Share This