The Breathing App: instant inner peace met deze gratis ademhalings-app


The Breathing App: instant inner peace met deze gratis ademhalings-app

Let’s face it: in ons dagelijkse leven worden we continue blootgesteld aan maatschappelijke druk, een steeds hoger tempo van leven en een immense overload van informatie. Steeds meer mensen voelen zich vaak overprikkeld en ervaren stress. Daarom lanceerden de gerenommeerde yogi Eddie Stern (onder andere yoga teacher van Gwyneth Paltrow, Madonna en Chris Martin) en New York Times bestseller Deepak Chopra in samenwerking met Moby een gratis ademhalings-app: The Breathing App. En laat ik nou van die laatste een enorme fan zijn! Als tiener in de jaren ’90 kon je natuurlijk niet om zijn muziek heen. En nog steeds luister ik graag naar hits als Porcelain, Natural Blues en Feeling So Real. Moby, oftewel Richard Melville Hall, ontwikkelde de ‘breathing cue sounds’ en de muziek voor de app. I like!

Release stress and find inner peace in just a couple of breaths…

The Breathing App: instant inner peace met deze gratis ademhalings-app

Digitaal rustpunt

The Breathing App is gratis te downloaden in iTunes en door verschillende begeleide ademhalingsoefeningen is dit een waar digitaal rustpunt. Wist je dat door de app met enige regelmaat te gebruiken, je meer balans, mentale kalmte en inner peace kunt bereiken? Door middel van de app kan iedereen leren mediteren als een monnik, met niets anders dan je eigen ademhaling. Vanaf volgende maand is de app trouwens ook te verkrijgen voor Android.

Geïnspireerd door Boeddhistische monniken, onderbouwd door wetenschap

De ademhalings-app is geïnspireerd op resonantie, de wetenschappelijke term voor het ‘fenomeen’ wat ontstaat wanneer hartritme, bloeddruk en hersengolven op een coherente frequentie komen. ‘Resonant breathing’ ontstaat wanneer we onze ademhalingsfrequentie verlagen van 15-18 keer, naar nog maar zes maal per minuut. Dit is het standaard ademhalingstempo van beoefende yogi’s en Boeddhistische monniken tijdens meditatie.

Door middel van simpele keuzes in het menu bepaal je zelf de lengte van je ‘practice’, en jouw voorkeur voor de ademhalingsratio: het aantal secondes dat je in- en uitademt.

Deze manier van ademhalen vermindert de symptomen die we ervaren wanneer we gestrest zijn. Resonant breathing kun je zien als een soort stress reset button. Naast de stimulans van persoonlijke balans, zorgt deze techniek ook voor een verhoogde alertheid en een verbeterd immuunsysteem. Extra bijkomende voordelen zijn dat we hierdoor beter in staat zijn om voorbij onszelf te denken en het ervaren van meer eenheid in de wereld.

Just breathe!

Liefs Mirjam

Volgen jullie Eat.Pure.Love al op social media? Het lijkt ons leuk om jullie daar ook te zien!
Facebook | Instagram | Twitter | Pinterest | YouTubeBloglovin’


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *