Instant happiness met de Wild Thing yoga pose


Instant happiness met de Wild Thing yoga pose

De lente zit in de lucht, er zijn weer bloemen om ons heen en de zon is heerlijk warm! Ook tijdens de yogalessen besteden we aandacht aan de lente. Het is het seizoen waarin het tijd is om jezelf weer te openen, nieuwe ervaringen op te doen en weer meer naar buiten te gaan. En dan bedoel ik niet alleen dat je wat vaker van de bank afkomt, maar ook dat jouw energie weer meer naar buiten straalt. Ga jij ook voor instant happiness met de Wild Thing yoga pose?

Wild Thing Yoga pose

In de lente wil je graag alle oude energie van de afgelopen wintertijd achter je laten. Je begint opnieuw. Beweging, in welke vorm dan ook, helpt je deze oude energie verwerken doordat alles binnenin je sneller gaat stromen. Je organen gaan harder werken, je bloedsomloop versnelt en jouw fijnstoffelijke energie (prana of chi) stroomt mee met deze nieuwe flow.

Wild Thing Yoga pose

Om jezelf een duwtje in de rug te geven en zo extra snel weer vrolijk en klaar voor de lente te zijn gebruik je de Wild Thing Yoga pose, een soort Neerwaartse Hond maar dan onderste boven. Deze oefening helpt je werken aan jouw kracht en stabiliteit en daarnaast is het een hele mooie hart opener.

Zoals je in de afbeelding hierboven ziet, ga je de rug buigen en je hart naar voren duwen. Wild Thing geeft je de mogelijkheid de schouders, borstkas en keel te stretchen, maar tegelijkertijd gebruik de jouw kracht in je armen, schouders en bovenrug. Dit is precies wat deze oefening zo geweldig maakt. Alle lichaamsdelen buigen zich naar achteren, en alleen het hart kom naar voren. Op deze manier geef je aan jouw onderbewuste mee: kom maar op, ik ben klaar voor een nieuwe tijd!

Het leuke is dat deze energieke pose er een stuk moeilijker uitziet dan hij is. Probeer het maar! Hieronder vind je de instructies om deze houding veilig en met succes uit te voeren.

Wild thing, you make my heart sing!

How to do it right

De makkelijkste manier om de Wild Thing Pose te doen is vanuit een Zijwaartse Plank:

  1. Start met de benen uitgestrekt en op elkaar gestapeld. Vanuit daar duw je de heupen richting het plafond en breng je jouw rechterschouder boven je rechterpols. De linkerarm strek je uit naar boven;
  2. Vanuit hier breng je jouw linkervoet naar achteren en plaats je de bal van de linkervoet op de grond;
  3. Begin de schouders iets te ontspannen en laat je rug buigen naar een achteroverbuiging. Op een diepe inademing strek je jouw linkerarm helemaal naar voren, over je hoofd heen.
  4. Duw de voeten dieper in de grond en breng je hart zo ver als je kunt naar boven toe.
  5. Start met 5 diepe in- en uitademingen en eindig de pose door weer naar beneden te kijken, de linkerhand weer naast de rechter op de grond te plaatsen en de voeten ook beide weer op de mat te brengen.

Tips & tricks

  • Wild Thing wordt heel vaak direct vanuit een Neerwaartse Hond gedaan. Persoonlijk denk ik dat je meer controle hebt als je deze pose doet vanuit een Zijwaartse Plank. Het is interessant om eens te kijken wat voor jouzelf het beste werkt, dus experimenteer gerust!
  • Over deze yogapose is wat controversie geweest omdat een aantal yogadocenten van mening is dat je deze houding niet op een veilige manier kunt uitvoeren. Mijn mening is dat jouw lichaam, en dan met name de schouders, heel goed verschillende kanten op kan draaien en schuiven zolang je niet in de gewrichten gaan hangen. Span dus altijd je spieren aan om de gewichten te ontlasten.
  • Let op pijn. Ik denk dat pijn een teken van jouw lichaam is dat aangeeft dat je jouw manier van bewegen moet heroverwegen. Het betekent niet direct dat je een pose niet kunt uitvoeren, maar pijn is nooit de bedoeling bij een yogahouding. Stop dus direct als iets zeer begint te doen en kijk of je een manier kunt vinden waarop je de houding pijnloos kunt uitvoeren.

Individuele houding

Veel mensen kennen yogaposes alleen maar uit de yogales, waar ze achter elkaar uitgevoerd worden. Maar een individuele houding heeft minstens zoveel nut! Omdat er zo veel verschillende houdingen zijn, is er altijd wel eentje die past bij hoe je je nu voelt. Wild Thing gebruik je met name als je vrolijk en opgewekt wilt zijn, precies zoals bij de lente past.

Door goed te luisteren naar wat jouw lichaam je vertelt tijdens de Wild Thing yoga pose, kun je jouw hart steeds verder naar boven brengen. Op deze manier stel je jezelf ook steeds meer open voor je omgeving en kun je nog meer genieten van dit fijne seizoen. Veel plezier!

Namaste!

Volgen jullie Eat.Pure.Love al op social media? Het lijkt ons leuk om jullie daar ook te zien!
Facebook | Instagram | Twitter | Pinterest | YouTubeBloglovin’

BewarenBewaren


19 reacties

  • Pingback: 34 Kids Yoga Exercises That Boost Self Esteem (And Physical Flexibility) | Ashley Ludweck
  • Pingback: lifehack.org | 34 Kids Yoga Exercises That Boost Self Esteem (And Physical Flexibility) – mukeshbalani.com
  • Pingback: 34 Kids Yoga Exercises That Boost Self Esteem (And Physical Flexibility) | Give Info
  • Pingback: 34 Kids Yoga Exercises That Boost Self Esteem (And Physical Flexibility) – 88Born
  • Pingback: 34 Kids Yoga Exercises That Boost Self Esteem (And Physical Flexibility) – Jalvis Life
  • Pingback: 34 Kids Yoga Exercises That Boost Self Esteem (And Physical Flexibility) | Cognizance
  • Pingback: 34 Kids Yoga Exercises That Boost Self Esteem (And Physical Flexibility) | nebraska heritage coalition
  • Pingback: 34 Kids Yoga Exercises That Boost Self Esteem (And Physical Flexibility) – Create | Educate | Social Impact
  • Pingback: 34 Kids Yoga Exercises That Boost Self Esteem (And Physical Flexibility) – Lifetitude
  • Pingback: 34 Kids Yoga Exercises That Boost Self Esteem (And Physical Flexibility) | Learn how you can create a reliable residual income.
  • Pingback: 34 Kids Yoga Exercises That Boost Self Esteem (And Physical Flexibility) – How To Make Money Online
  • Pingback: 34 Kids Yoga Exercises That Boost Self Esteem (And Physical Flexibility) - Vege for Healthy
  • Pingback: 34 Kids Yoga Exercises That Boost Self Esteem (And Physical Flexibility) - Football Hub
  • Pingback: 34 Kids Yoga Exercises That Boost Self Esteem (And Physical Flexibility) - Smart Shop
  • Pingback: 34 Kids Yoga Exercises That Boost Self Esteem (And Physical Flexibility) -
  • Pingback: 34 Kids Yoga Exercises That Boost Self Esteem (And Physical Flexibility) - Viral Vege
  • Pingback: 34 Kids Yoga Exercises That Boost Self Esteem (And Physical Flexibility) - My Swimming Hobby
  • Pingback: 34 Kids Yoga Exercises That Boost Self Esteem (And Physical Flexibility) – One Life Community

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *