5 tips om te blijven hardlopen tijdens jouw vakantie


5 tips om te blijven hardlopen tijdens jouw vakantie

Je kent het wel, je bent net lekker aan het trainen voor de Dam tot Damloop, Triatlon of CrossFit competitie en dan staat je vakantie voor de deur. Heerlijk er even tussenuit maar staat jouw training dan stil? Nee, dat hoeft niet! Neem je sportkleding mee op reis en houd je conditie op peil door het maken van een run of stevige workout in jouw nieuwe omgeving.

Tijdens je vakantie is sporten dé ideale manier om bijzondere plekjes te ontdekken. Zet ‘s ochtends vroeg je wekker en maak een morning run. Het maximale uit je dag halen is toch heerlijk! Slapen doe je die middag wel weer op het strand. Ontdek jouw vakantiebestemming, ren door de stad en zie hoe de locals ontwaken. Ren door het groene en heuvelige landschap of langs zee. Dit is zeker weten genieten geblazen!

5 tips om te blijven hardlopen tijdens jouw vakantie

Ben je geen hardloper maar iemand die veel in de gym te vinden is? Misschien heeft jouw hotel of camping wel een fitnessruimte waar je een stevige workout kan uitvoeren. De cocktail op het strand smaakt daarna nog veel beter!

Tips & Tricks

  • Google mooie routes – tegenwoordig heeft iedereen wel internet op zijn/haar vakantieadres. Google van te voren mooie looproutes en zorg dat je weet hoe je moet lopen. Lopen met een app of sporthorloge is ideaal, deze leiden je weer terug naar je startplek.
  • Vind makkelijk de weg terug – ben je toch verdwaald? Geen paniek, de weg vragen is nog altijd de meest simpele manier om je weg weer terug te vinden. Weet wel goed op welk adres je verblijft. Neem het adres van te voren goed in je op of zet in je telefoon.
  • Drink veel water – vocht is erg belangrijk, zeker in warme gebieden. Zorg dat je zeker 1 liter water drinkt na een run of workout van een uur. Vooraf goed drinken is ook belangrijk. Weet je van jezelf dat je snel oververhit raakt neem dan een flesje water mee voor onderweg. Van zoete sportdranken krijg ik vaak alleen maar meer dorst dus mijn tip is water! Wanneer de hitte naar je hoofd stijgt is suiker wel een aanrader maar neem dan liever een dextro in combinatie met water.
  • Eet goed van te voren – ga niet op een lege maag de brandende zon in. (werk jezelf liever vroeg in de ochtend of na 16:00 uur in het zweet en niet op de warmste uren van de dag) Eet vooraf voldoende. Luister naar je lichaam en bepaal wat voldoende is voor jouw lichaam.
  • No excuses – geen ruimte voor je sportkleding in je overvolle koffer? Onzin, een topje en broek weegt niets en je schoenen nemen misschien veel ruimte in maar daar kun je ook nog andere activiteiten op doen zoals een hike of lange wandeling door de stad. Was je sokken, topje en broek uit na je activiteit zodat je het setje vaker kan gebruiken tijdens je vakantie. Vergeet niet een beetje waspoeder mee te nemen!

Het mag duidelijk zijn, ik ben een actieve vakantieganger en vergeet mijn sportkleding nooit wanneer ik op reis ga. Ik geniet echt van een run door het onbekende landschap en vind het een fijne manier om fit te blijven. Tijdens mijn laatste vakantie heb ik zelfs een CrossFit box opgezocht om daar een CrossFit les te volgen. Het trainen op een andere plek met wildvreemde mensen is een super toffe ervaring en geeft mij echt een kick!

Liefs X. Martine
www.crossmyheart.nl

Volgen jullie Eat.Pure.Love al op social media? Het lijkt ons leuk om jullie daar ook te zien!
Facebook | Instagram | Twitter | Pinterest | Youtube | Bloglovin’

 


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *